tirsdag 25. mars 2014

Når Gud kaller, Svar!

Hvorfor skal vi lytte til Gud når han kaller på oss?

For litt over et år siden begynte jeg i en klasse som var ganske vanskelig, og som person er jeg glad i utfordringer og takk Gud for at jeg er. Fordi en dag møtte jeg er gutt, og vi begynte å snakke ganske mye i lag i de timene.
Plutselig snakket Gud til meg; han kalte på denne gutten, og han skulle bruke meg til å hjelpe denne gutten på veien. Tanken var litt overveldende, at Gud faktisk ville bruke meg. Men hvordan skulle jeg klare det? Tiden gikk og vi ble bedre kjent med hverandre, og når jeg snakket om Jesus viste han respekt, men han trodde ikke. Det var for ulogisk for han å tro på Jesus og Gud. Jeg lot Jesus ta rattet og veilede meg.
I dag er han frelst, vil bare ha mer av Jesus, og spiller i samme lovsangsband som meg! Og han kunne ikke vært mer takknemlig for at Gud kalte på meg, og at Jesus forandret livet hans.

Når Gud kaller, svar! Du kan være med på å forandre et liv, til det bedre.

"Gå derfor og gjør alle folkeslag til disipler."
- Matteus 28:18




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar